Pokračuje oddílový přebor i II. divize

16.11.2013 17:36

                    Ve čtvrtek 14. listopadu 2013 se hrálo už 6. kolo oddílového přeboru.  Proběhlo bez  větších překvapení. Václav potvrzuje stabilní kvalitní výkonnost a brousí si zuby na medailovou pozici. Plný počet odehraných partií má Pavel Hajíček, Václav, Tomáš, František a Vladimír. Nejméně odehraných partií má Dominik (3). Chybí odehrát tyto utkání: 2. kolo Petr- Láďa, 4. kolo Dominik – Pavel Sup,  5. kolo Láďa – Dominik a 6. kolo Dominik – Jirka. Tabulka a výsledky. Příští kolo se hraje 21. listopadu.

 

            V sobotu 16. listopadu 2013 družstvo DDM Písek přivítalo ve Vráži tým šachový spolek Bechyně „B“ ve 4. kole II. divize sk. A 2013-2014. Naše družstvo mělo průměrné ELO o 86 bodů nižší než soupeř a papírově silnější soupeře jsme měli hned na 6 šachovnicích. Předpokládaný výsledek tak zněl 1,5:6,5. Skóre otevřel František, který soupeři na 2. šachovnici nabídl remis snad ještě v zahájení, aniž by se dovolil kapitána. Soupeř ji ochotně přijal. Jako druhý skončil Dominik. Soupeř mu napadl dámu střelcem, který byl kryt pouze pěšcem ve vazbě. Dominik si ho tedy dámou drze sebral s soupeř se vzdal. 1,5:0,5. Další bod přidal Václav na 5. šachovnici. Pan Hrubant nevydržel soustředěný nápor opory našeho družstva. 2,5:0,5. Záhy přibyla remíza Pavla Hajíčka, záložní to naší opory. Opět se po partii omlouval, že to nešlo vyhrát. Sám čelil v tomto utkání největší převaze v ELO hodnocení ze všech šachovnic. 3:1. Já jsem pak na 3. šachovnici dovolil soupeři chytit mne do věčného šachu. Chvílemi jsem pomýšlel i na lepší výsledek, ale zavčasu jsem se rozpomněl, že v 6. tahu jsem soupeři nabídl střelce zdarma, kterým pohrdl a tak jsem byl za půlku rád, zvláště když se jevilo reálným, že nám bude stačit k výhře. 3,5:1,5. Remízovou půlku pak přidal na 8. šachovnici Honza Bartoš a o vítězství rozhodl veliký kapitán na 1. šachovnici další půlkou. 4,5:2,5. Poslední dohrával Pavel Sup, jehož soupeř si věděl rady s figurou navíc. 4,5:3,5. Získali jsme tak první tříbodovou výhru v soutěži a s bilancí jedna výhra, jedna plichta a jedna porážka máme za sebou dva papírově nejsilnější soupeře v soutěži. Tabulka a výsledky.

PS: Včera (v úterý) večer jsem v hospodě zase dostal sodu, že se prý František kapitána před nabídkou remízy dovolil. No tak teda jo.