II. divize v novém roce

16.01.2014 15:20

            Hned první sobotu roku 2014 nás čekalo poslední kolo základní části II. divize. Hráli jsme venku v Hotelu Biograf. Šlo o druhý vrchol sezóny, písecké derby Šachklub Písek „C“ – DDM Písek. Soupeři jsme měli co oplácet. Na podzim nás v I. divizi ve Vráži vyklepli 3:5. Soupeř postavil s výjimkou 8. šachovnice základní sestavu proti naší také základní sestavě vyztužené jedním náhradníkem Pavlem Hajíčkem. Utkání začalo velmi příznivě pro naše barvy. Na třetí šachovnici záhy vzdal Dan Mareš Františkovi. Na čtvrté šachovnici mi nedlouho po té Marek Hřídel nabídl remízu. Váhal jsem, stál jsem pěkně, ale než jsem se rozhodl, byl jsem v kisně. Tož jsem ji vzal. Pár chvilek po té potvrdil Pavel Hajíček na osmé šachovnici svou skvělou formu a ve věžové koncovce s věží navíc rozdrtil mladého Jakuba Stinku. 2,5:0,5.  Pak přišly smutnější chvilky a utkání nabylo na dramatičnosti. Vojta prohrál na první šachovnici divokou partii s Filipem Hlavsou a Václav na sedmičce podlehl Frantovi Říhovi. 2,5:2,5. Pak přišla velká chvíle našeho slovutného kapitána. Ďábelsky tahal koncovku se třemi zablokovanými pěšci a králi, přičemž zručně udržoval opozici. Choval se při tom tak sebejistě, že Miloš Kratochvíl podlehl jeho suverenitě a vzdal zcela remízovou pozici. To ovšem ukázal až počítač večer. 3,5:2,5. Utkání rozhodl Dominik na páté proti Jirkovi Jarešovi. Jeho drtivý šach N. …, Dg5+ byl prostě kufandantní. 4,5:3,5. Na šestce se pak dohrávala Milanova vyhraná koncovka náš jezdec proti Božovu střelci se stále ubývajícími pěšci na Sporkově straně. Nakonec se Milan nechal vlákat v brutálně vyhrané pozici do patové pasti, což po pár minutách postřehl a okomentoval i Plha. 5:3. Impozantózní výsledek nás posunul na druhé místo II. divize skupiny A a postup do finálové skupiny. Skvělý výkon našeho družstva v celé soutěži. II. divize je pro příští sezónu zachráněna!!!

II. divize